TASCA 1 --- DIDÀCTICA JOCS I ACTIVITATS ESPORTIVES.
TRADICIÓ O MODERNITAT?
Una pregunta que causa rebombori en la societat d'avui en dia. I és que si ens referim als jocs i als esports, hi ha d'alguns que han anat avançant amb el temps mentre que altres han segut consumits i han acabat desapareguent o ja quasi no es practiquen.
Els jocs han anat perdent influència, espai físic i social. La rellevància que alguns d'ells havien aconseguit i gaudit durant molt de temps s'ha perdut. No obstant, tot aquest espai ha segut ocupat pels esport moderns que atrauen a quantitats de persones.
A més, la introducció de la tecnologia i el seu potecial en la realitat que vivim ha fet que incremente el coneixement dels esport i que, a la vegada, siguen socialment més poderosos.
Si ens centrem en el marc de la docència, es pot observar que a les classes d'Educació Física cada vegada es treballen més jocs i esports nous que, segons els docents, son motivadors e innovadors: combinacions de diferents esports de tota la vida que donen lloc a un nou esport a practicar. En realitat, en aquests l'únic que canvia és el nom del joc o de l'esport, respectant les normes i el com jugar dels esports tradicionals dels quals sorgeixen.
També s'itrodueixen les TIC a les classes, donant a conèixer una Educació Física més atractiva i amb ambients d'aprenentatge enriquits. Les TIC, a més, potencien la conexió del procés d'ensenyament-aprenentatge amb la realitat que vivim i així, conformen una relació directa amb els esport moderns i tota la informació de la red.
Davant aquesta controvèrsia entre allò que s'anomena tradicional i la modernitat, com a futura docent pense que tot joc i esport, siga del tipus que siga, es pot adaptar, tant en l'àmbit de recursos com al nostre dia a dia. M'agradaria que els meus alumnes i les meues alumnes conegueren jocs i esports de l'actualitat però que també practicaren i conegueren jocs i esports tradicionals.
Per aquest motiu, intentaria adaptar la meua programació amb un ampli i variat contigut d'activitats, incloent l'aprenentatge de jocs tradicionals, ja siga com s'han aprés tota la vida o, en cas de ser necessari, amb recursos actuals i, alhora, jocs i esports nous.
Emi Vidal Chanqués.
4rt A. Grau Magisteri Educació Primària.
Universitat de València.
Bona entrada Emi, estic d'acord amb tu de que els jocs que treballem a l'EF han d'ajustarse als temps que corren en la nostra societat, però d'altra banda és important que l'alumnat conega també jocs clàssics sempre i quan s'adapten als recursos que tenim a l'escola i als valors educatius que hem d'inculcar.
ResponEliminaNota: 9
ResponEliminaLa redacció d'aquesta entrada ha sigut fluida i clara. El tema es tracta amb total profunditat perquè comentes diversos aspectes dels jocs tradicionals i els moderns, així com la seua influència en la societat. No obstant això, m'ha faltat trobar entre les teues línies alguna experiència personal o alguna cosa que hages experimentat sobre este tema. La meua nota sobre aquesta entrada és un 9.
ResponElimina