TASCA 4 - LIKE A GIRL ♀️
ESTEREOTIPS • GÈNERE• DISCRIMINACIÓ • EDUCACIÓ FÍSICA
1. Què t'ha semblat el vídeo? Argumenta la teua resposta.
La visualització del vídeo ens permet adonar-se dels estereotips de gènere existents a la societat d'avui en dia, ja que, tant sols amb una mínima pregunta donem a veure la superioritat de l'home sobre la dona. En les reaccions observem com la dona és inferior, ja que tota la vida se'l ha definit com a un ser dèbil i que l'esport no estava fet per a elles, les masculinitzava.
A més, podem observar com, en un principi, les mateixes dones tenen la mateixa reacció que els homes. Tot açò ens dona a conèixer l'assimilació per part de la dona dels mateixos estereotips.
És veritat que la societat ha avançat i ,cada vegada la dona s'introdueix més al món de l'esport, però encara queda molta feina per fer.
2. Quines altres frases estereotipades, relacionades amb la pràctica d'activitat física, esport o la imatge corporal has escoltat alguna vegada per a les xiquetes? I per als xiquets?Frases per a les xiquetes 👧 ------ Les xiques teniu una marca més baixa perquè no aplegueu a una superior com els homes. Hui no t'has esforçat gens, que estas en la regla? Els xics agafeu el baló medicinal de 8 kg i les xiques de 3, que teniu menys força.
3. Com podries treballar els estereotips de gènere relacionats amb l'esport, en l'àrea d'Educació Física? Realitza una proposta didàctica (una activitat o sessió) on especifiques l'objectiu principal, l'explicació de l'activitat, el temps, espai i material necessari; que ajude en l'erradicació de les creences sobre estereotips de gènere, entre el propi alumnat d'Educació Primària.
Objectiu principal: Erradicar els estereotips de gènere existents mitjançant jocs cooperatius.
Temps: 2 sessions d'Educació Física centrades en el tema, encara que s'ha de treballar durant tots els cursos escolars.
Espai: patí, gimnàs. Material d'Educació Física.
El primer que farem serà obtenir els pensaments dels xiquets i les xiquetes, per açò els direm que anoten en un full com defineixen el canon del home atleta i el canon de la dona atleta.
Potser hi hagen alumnes que no extraguen el mateix que la resta però, de segur que podrem observar definicions estereotipades.
A continuació, els explicarem que totes aquelles creences, valors i normes que creuen adequades i son acceptades per tots i totes, venen imposades per la mateixa societat, i s'anomenen estereotips.
Treballarem diferents jocs cooperatius, utilitzant un llenguatge inclusiu i remarcant el tractament per iguals entre companys i companyes.
Jocs a utilitzar:
FUTBOL LLIGAT: És una divertida adaptació del popular joc del futbol en què l’element competitiu perd molta importància.
Es fan dos equips. Cadascun d’aquests tria un porter; la resta s’agrupa per parelles i s’agafen de les mans.
Una parella de cada equip es col·loca al centre del camp per tal de posar en joc les dues pilotes amb què es jugarà el partit.
Les parelles han de marcar gol a la porteria de l’equip contrari. Abans de fer-ho, han de tocar la pilota tots dos jugadors.
Si una parella té la pilota i una altra la toca, hauran de tornar a tocar-la tots dos abans de xutar a gol. Si no ho fan, es concedeix el gol a l’altre equip.
PILOTA MÀGICA: Entre el grup hauran d´agafar un matalàs i ficar-hi damunt una pilota. Amb la pilota en equilibri hauran de fer un recorregut determinat. Si la pilota cau hauran de tornar a començar.
Completament d'acord, a més em pareix molt atractiu tot allò que proposes i elque plasmes és una realitat indiscutible, coincidixc en tu que desde la nostra assignatura tenim que seguir treballant per a paliar aquestes diferències.
ResponEliminaNota: 9
ResponEliminaHas aportat les idees amb total profunditat. La redacció amb les idees és atractiva, fluida i clara. A més, millora l'explicació de la teua entrada el fet de que hi haja el vídeo del qual s'exposa les idees. A més la sessió em pareix ideal per al tema proposat. Per això, la meua puntuació és un 10!
ResponElimina